lunes, 3 de junio de 2013

S’ACABA EL CURS ESCOLAR !

S’ACABA EL CURS ESCOLAR !


S’acosten dies on a moltes cases tothom estarà pendent de les «notes» de fi

de curs. Dels resultats d’aquestes notes dependrà l’estiu de molts estudiants:

un estiu engrescador i ple d’oportunitats, si han estat bones, o un estiu de

càstigs, professors de repàs i llibres i llibretes carretejades allà on vagi el nen.

Deia una neuropediatra, fa un temps a La Vanguardia, que entre un 10 i 15 % dels

estudiants pateix algun tipus de trastorn d’aprenentatge que els impedeix aconseguir

un rendiment acadèmic satisfactori. Pensem que és una dada prou significativa

i que ens hauria de fer pensar que abans de començar a posar càstigs, prohibicions

i professors de repàs, ens hauríem de preguntar: és possible que la causa

sigui una dificultat d’aprenentatge?

Pot ser que aquesta dificultat no el deixi funcionar amb unes mínimes garanties d’èxit?

Li pot generar una baixa autoestima alimentada per la mateixa incomprensió de

no saber què li passa? Molts psicòlegs, logopedes i educadors que treballen amb

molts nens amb dificultats específiques d’aprenentatge diuen que encara no han diagnosticat

cap fracàs que estigui relacionat amb la «gandulitis» o el «pasotisme». Diuen,

pel contrari, que el millor que es pot fer és esbrinar «la causa del fracàs escolar».

Pensem que si un nen no és hàbil en l’esport, la música, la informàtica, el dibuix,

la plàstica o fent manualitats, no tindrà els mateixos problemes que el nen que li

costa molt mantenir l’atenció, llegir amb la mateixa rapidesa, fluïdesa i exactitut

que la majoria dels nens de la seva classe, escriure sense tantes faltes d’ortografia,

entendre i memoritzar, recordar allò que acaba d’estudiar, organitzar-se, reflexionar,

repassar o posar-se a fer els deures sense massa esforç. Potser són

aquests fets tan importants per a l’aprenentatge la causa de que no arribi el desitjat

aprovat, i no una manca de capacitats intel·lectuals. En aquest sentit, conclouen

els experts que el gran problema dels trastorns específics d’aprenentatge és la

ignorància. Convé doncs, en aquests casos posar-se en mans dels especialistes

adequats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario